Role play for positive inter-relationships | Dramatização para inter-relações positivas

This activity had as its final objective the realization of a photographic campaign, constituted by a group of students of the Secondary School of Maia, starting from the confrontation with the dimensions of their relationship in school scope.

Method to be mobilized: British drama

Description of the activity: My proposal was to open a space for dialogue that allowed the students to perceive how they interrelate, pointing to the spread of positive behaviors in the relationships between them, in a first phase, within the Students covered by the activity and, later, in the rest of the school community.

The working group comprised about 20 students, with whom it was intended to produce a confrontation with the positive contributions that can bring to the context where they are inserted.

In this, we tried to constitute group dynamics, building bridges of dialogue that will allow the realization of a campaign to be divulged in the school, constituted from photographic means. In this way, the students were able to see the impact of their work on the dialogue with their peers and the rest of the school community.

Esta atividade teve como objetivo final a realização de uma campanha fotográfica, constituída por um grupo de alunos da Escola Secundária da Maia, partindo do confronto com as dimensões do seu relacionamento em âmbito escolar.

Método a mobilizado: British drama

Descrição da atividade: A minha proposta partiu do intuito de abrir um espaço de diálogo que permitisse aos alunos aperceberem-se da forma como se inter-relacionam, apontando a disseminação de comportamentos positivos nas relações entre os mesmos, numa primeira fase, no seio dos estudantes abarcados pela atividade e, mais tarde, na restante comunidade escolar.

O grupo de trabalho compreendeu cerca de 20 alunos, com os quais se pretendeu produzir um confronto com os contributos positivos que poderão trazer ao contexto onde estão inseridos.

Neste procurou-se constituir dinâmicas de grupo, construindo pontes de diálogo que permitirão a realização de uma campanha a ser divulgada na escola, constituída a partir meios fotográficos. Desta forma, os alunos puderam assistir ao impacto do seu trabalho no diálogo com os seus pares e a restante comunidade escolar.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s