Conflict and relationships inside the school/ Os conflitos e as relações na Escola

Activity made with the youngsters from Second Chance School Arco Maior (Porto) / Atividade realizada com os jovens da Escola de Segunda oportunidade Arco Maior (Porto)

1º part – Transactional analysis / 1º parte – Transactional Analysis

2º part – Creative Collaborative Approach / 2º parte – Aprendizagem Criativa e Colaborativa

(Planning made with Learning By design / Planificação concretizada com o método Learning by Design)

This activity – planed in two phases – is based on the theme of the relationships people develop between them (TA) and is designed for the group of young people with whom it is intended to work with, but also aims to extend the works produced by the students of Arco Maior beyond its walls (CCA). In this sense, the various exercises wander between individual reflection / action and collective results, representative of the specific context of the School and the students that frequent it. / Esta atividade – planeada em duas fases – baseia-se na temática das relações que os indivíduos desenvolvem entre si (TA), foi desenhada para o grupo de jovens com o qual se pretendeu trabalhar, mas pretende também a partilha dos trabalhos produzidos pelos estudantes da Arco Maior fora das portas da escola (ACC). Neste sentido, os vários exercícios deambularam entre a reflexão individual/ação e a produção de objetos coletivos, representativos do contexto específico da Escola e dos alunos que a frequentam.

 Atividade arco-maior_Luísa Caldas-1

ARCO MAIOR ACTIVITY

1 – Daily routines (describing everyone’s routines, with an emphasis on school)

2 – What is the part school takes in your life? (answering the question individually)

3 – Mind map of the school (making a map, as a group activity, though drawing or applications in fabric)

4 – Learning about the ego states (understanding what lies behind people’s interactions)

5 – When does conflict emerge (group discussion)

6 – Finding solutions for conflict (staring from the individual shares, trying to come up with solutions)

7 – Pick a card (bringing the solutions outside of the school: this intervention in the public space aims to take to the street a game, similar to tarot cards, where everyone can pick a card that has a picture and a message, chosen/written by the students)

8 – Final discussion

First Day / Primeiro Dia

  1. Making a map of the school, drawing its three floors. Group activity, made with burlap, paper tape, and cotton yarn. / Fazer o mapa da escola, desenhando os seus três andares. Atividade de grupo, concretizada com serapilheira, fita-cola de papel, e fio de lã.

(Directing students minds to their daily experiences of the school. / Direcionar as mentes dos estudantes para suas as vivências diárias na Escola.)

  1. Discussion about the student’s relationships: when do conflicts arise; how do we deal with them; talk about the concept of ego states (TA) and how we can use that knowledge. / Discussão sobre as relações entre os alunos: quando surgem os conflitos; como lidamos com os mesmos; o conceito de ego states (TA) e como podemos mobilizar este conhecimento.

 

Second Day / Segundo Dia

  1. Making relations between the problems discussed on the first day and black and with pictures. (Why did you choose it, what relations did you make with them, where do you put yourself towards the image) / Produzir relações de sentido entre os problemas discutidos no primeiro dia e imagens a preto e branco. (Porque escolheste determinada imagem, que relações estabeleceste com ela, onde te colocas nesta imagem,)

2. If your problem/conflict was from someone else, what would you tell them? (The first step to build “pick a card”: writing a message or solution for someone else’s problem/conflict.) / Se o teu problema/conflito fosse de outra pessoa, o que lhe dirias? (O primeiro passo para a construção do jogo “Tire uma carta”: escrever uma mensagem ou solução para o problema/conflito de alguém.)

IMG_20171012_110147

  1. Decorating the boxes for “Pick a card” / Decorar as caixas do “Tires uma carta”

 

  1. Distributing the “Pick a card” in the area, placing them on trees. / Distribuir e colocar o “Tire uma carta” em árvores localizadas na área circundante à Escola.

 

 

Advertisements